Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Τι είναι το on page SEO; Ο απόλυτος οδηγός βελτιστοποίησης

Τι είναι το on page SEO η αλλιώς βελτιστοποίηση SEO εντός ιστοσελίδας και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνετε για να το βελτιώσετε.

Τι είναι το on page SEO;

Η βελτιστοποίηση εντός σελίδας η αλλιώς on page SEO, είναι όλες οι ενέργειες που κάνουμε εντός της ιστοσελίδας, όπως το περιεχόμενο, οι λέξεις-κλειδιά, οι τίτλοι, οι εικόνες, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι, η δομή της ιστοσελίδας και πολλές άλλες ενέργειες, για να βελτιώσουμε την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
Το on page SEO είναι η βάση και η αρχή για την βελτιστοποίηση SEO, ώστε να ανέβει η ιστοσελίδα κατάταξη. Όσο καλύτερα είναι η ιστοσελίδα σας φτιαγμένη σε αυτό το κομμάτι τόσο περισσότερες πληροφορίες και δεδομένα μπορούν να λάβουν οι μηχανές αναζήτησης, αυξάνοντας τις πιθανότητες να καταταγείτε ψηλότερα.

Πως να βελτιώσετε το on page SEO

Πως όμως μπορείτε να βελτιώσετε το on page SEO και ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνετε; Στον οδηγό μας θα σας δείξουμε αναλυτικά τι πρέπει να κάνετε και πως να προσαρμόσετε την ιστοσελίδα σας κατάλληλα , για να πέτυχετε την βελτιστοποίηση του on page SEO.
Στον οδηγό μας θα μάθετε πως να φτιάχνετε σωστά:
  • Τα url της ιστοσελίδας
  • Σωστούς τίτλους & επικεφαλίδες
  • Εσωτερικούς συνδέσμους
  • & πολλά άλλα.
Ας ξεκινήσουμε.

Κεφάλαιο πρώτο

Url ιστοσελίδας

Το πρώτο στάδιο στην βελτιστοποίηση του on page SEO έχει να κάνει με την url διεύθυνση, την διεύθυνση δηλαδή της ιστοσελίδας.

Seo - φιλικά url ιστοσελίδας

Τα url της ιστοσελίδας πρέπει να τα κρατάτε όσο το δυνατόν πιο μικρά για να τα θυμάται ο χρήστης εύκολα,  με γράμματα και όχι αριθμούς και να βάζετε μια λέξη κλειδί για να είναι SEO-friendly.
Συνιστάτε να γράφετε τα url της ιστοσελίδας στα Αγγλικά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ελληνικά κυρίως σε περιπτώσεις blog άρθρων, η Google τα διαβάζει κανονικά, τα url στα Αγγλικά όμως είναι τα πιο διαδεδομένα και ποιο «εύκολα» στο μάτι του χρήστη.
Παραδείγματα σωστού url:
  • www.istoselida.gr
  • www.smallfish.gr
Μπορείτε να βάλετε παύλα μεταξύ λέξεων άμα θέλετε όπως:
  • www.trelo-oneiro.gr
  • www.small-fish.gr
Για τις υπόλοιπες σελίδες πέραν της κεντρικής:
  • www.istoselida.gr/metafores
  • www.istoselida.gr/sxetika

Καλύτερη μορφή url

Για πολλά χρόνια υπάρχουν πολλές συζητήσεις σχετικά με ποια μορφή είναι καλύτερη στο url. Το www.istoselida.gr/metafores (%postname%) η το www.istoselida.gr/yphresies/metafores (/%category%/%postname%/). Ξεκάθαρη άποψη δεν υπάρχει, εξαρτάται κυρίως από το είδος της ιστοσελίδας. Στα eshop και στα blog προτείνεται η μορφή με την κατηγορία.
  • www.istoselida.gr/yphresies/metafores
  • www.istoselida.gr/blog/kostos-metaforas
  • www.fashion.gr/cat/poukamisa

Κεφάλαιο δεύτερο

Τίτλος ιστοσελίδας

Ο τίτλος είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στο on page SEO. Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιεί η Google δίνουν μεγάλη βαρύτητα στον τίτλο της ιστοσελίδας για να προσδιορίσει το περιεχόμενο.

Μέγεθος τίτλου ιστοσελίδας

Ο τίτλος θα πρέπει να περιλαμβάνει όσο το δυνατό περισσότερες από τις λέξεις-κλειδιά που έχουν καθοριστεί και να παραμένει μικρότερος από τους 60 χαρακτήρες. Προτείνεται η χρήση Κεφαλαία – πεζά, π.χ. «Ο τίτλος της ιστοσελίδας» και όχι όλα κεφαλαία.

Ξεχωριστοί τίτλοι σε κάθε σελίδα

Κάθε σελίδα στο site σας πρέπει να έχει ξεχωριστό τίτλο και να έχει σχέση με το περιεχόμενο της σελίδας. Προσπαθήστε να γράφετε καλούς τίτλους για να τραβήξετε το ενδιαφέρον των χρηστών / πελατών και να επιλέξουν την ιστοσελίδα σας.
Ένα μικρό tip είναι να βάλετε τον εαυτό σας στην θέση του χρήστη και να σκεφτείτε που θα κάνατε κλικ, στο “Συνταγές με κιμά – πρωτότυπες & γευστικές” , στο “Πρωτότυπες συνταγές με κιμά”, η στο “Συνταγές με κιμά – Αργυρώ” ;
Το πρώτο φαίνεται πολύ καλύτερο γιατί περιέχει την κύρια λέξη κλειδί στην αρχή, το δεύτερο είναι καλό γιατί η λέξη “πρωτότυπες” τραβάει την περιέργεια του χρήστη ενώ το τρίτο περιέχει την κύρια λέξη κλειδί στην αρχή αλλά αν δεν έχετε πολύ δυνατό brand name όπως η Αργυρώ Μπαρμπαρίγου, τότε πολύ δύσκολα να τραβήξετε τον χρήστη να κάνει κλικ σε εσάς.

Ιδανικός τίτλος ιστοσελίδας

Η ιδανική επιλογή για τον τίτλο τις σελίδας θα πρέπει να είναι κάπως έτσι:
  • Κύρια λέξη κλειδί – δευτερεύουσα λέξη κλειδί – Το brand name σας
Στα blogs οι τίτλοι με ερώτηση έχουν αποδειχτεί πολύ αποτελεσματικοί για αύξηση των κλικ π.χ. “Πως να φτιάξετε τον νιπτήρα; ” , “Πότε θα ξεκινήσει η νέα σεζόν του Less Stress; ” , “Γιατί δεν κοιμάμαι καλά το βραδύ; ”
Σε περιπτώσεις που ο τίτλος δεν έχει καμία σχέση με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας η χρησιμοποιείται τυπικούς τίτλους όπως Home, Page1, Page2 κτλπ, η Google στις περισσότερες περιπτώσεις αλλάζει τον τίτλο στην αναζήτηση σε κάτι πιο κοντινό του περιεχομένου.

Κεφάλαιο τρίτο

Meta περιγραφή

Η περιγραφή Meta (description) είναι αυτή που εμφανίζεται κάτω από τον τίτλο της σελίδας στην αναζήτηση. Είναι πολύ σημαντικό κομμάτι του on page SEO και πρόκειται ουσιαστικά για μια μικρή περίληψη της σελίδας.

Μέγεθος περιγραφής Meta

Στην περιγραφή Meta θα βάλετε τις πιο σημαντικές λέξεις κλειδιά για την σελίδα αφού η Google τα εμφανίζει σε bold αν έχει γίνει αναζήτηση με αυτήν την λέξη και θα πρέπει να την κρατήσετε μέχρι 150 χαρακτήρες.  Προτείνεται η περιγραφή Meta που θα βάλετε να είναι η πρώτη παράγραφος στο κείμενο της σελίδας, μετα τον τίτλο.
Αν έχει γίνει αναζήτηση με άλλη λέξη από τον χρήστη και δεν υπάρχει στην περιγραφή Meta, η Google τραβάει από το κείμενο (αν υπάρχει μέσα) την λέξη που έψαξε ο χρήστης και αλλάζει την περιγραφή με αυτή την λέξη μέσα.
Για παράδειγμα η περιγραφή Meta που έχετε γράψει είναι: “Συνταγές με κιμά , πρωτότυπες & γευστικές, εύκολες να τις φτιάξετε με λίγα υλικά και έτοιμες σε λίγα λεπτά να τις απολαύσετε” και ο χρήστης κάνει αναζήτηση “μεσημεριανό φαγητό”, αν στο κείμενο της σελίδας έχετε τις λέξεις αυτές, τότε η περιγραφή Meta θα αλλάξει και θα περιέχει μέσα όλη την πρόταση η τις λέξεις.
Η Google θα αλλάξει την περιγραφή Meta και σε περιπτώσεις που είναι άσχετη με το κείμενο, δηλαδή οι λέξεις που έχετε βάλει στην περιγραφή δεν περιέχονται ούτε μια φορά στο κείμενο της ιστοσελίδας.

Η σημασία της περιγραφής Meta

Σε περιπτώσεις που δεν έχετε γράψει καθόλου περιγραφή Meta η Google θα εμφανίσει -συνήθως- μια παράγραφο η τυχαίες λέξεις που υπάρχουν στο κείμενο της σελίδας, πράγμα που δεν είναι τόσο καλό για τον χρήστη και για εσάς άμα θέλετε αύξηση κλικ.
Προτείνεται να γράφετε πάντα περιγραφή Meta ακόμα και στα eshop όπου υπάρχουν πολλά προϊόντα. Η διαφορετική περιγραφή Meta σε κάθε προϊόν βοηθάει και τον χρήστη αλλά και εσάς αφού οι πιθανότητες για κλικ και αγορά ανεβαίνουν πολύ.

Κεφάλαιο τέταρτο

Επικεφαλίδες

Οι επικεφαλίδες δηλαδή τα heading tags από το H1-H6 με την σειρά κρισιμότητας, παίζουν μεγάλο ρόλο στο on page SEO και στην δομή της ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης.

Ο ρόλος των επικεφαλίδων

Στην δημιουργία της σελίδας η του άρθρου θα πρέπει να διαχωρίζετε το περιεχόμενο σε ενότητες και παραγράφους. Η χρήση των σωστών επικεφαλίδων επιβάλλεται σε αυτό το κομμάτι on page SEO και για τους χρήστες να διαβάσουν την σελίδα ευκολότερα αλλά και για τις μηχανές αναζήτησης για να βρίσκουν ευκολότερα το περιεχόμενο.
  • H1: Ο τίτλος της σελίδας. Η επικεφαλίδα H1 πρέπει να είναι πρώτη στην διάταξη στην δομή κάθε ιστοσελίδας και σε κάθε σελίδα πρέπει να υπάρχει μόνο ένα H1.
  • H2: Οι επικεφαλίδες H2 ταξινομούν τα κύρια σημεία των παραγράφων σε ξεχωριστές ενότητες. Δεν υπάρχει όριο στην χρήση των H2 σε κάθε σελίδα αλλά προσπαθήστε να το κρατήσετε σε λογικά πλαίσια μέχρι 10-15. Προτείνεται να βάλετε λέξη κλειδί που να έχει σχέση με τον κυρίως τίτλο της σελίδας και θα βοηθήσει τον χρήστη να βρει εύκολα την ενότητα που ψάχνει.
  • H3: Οι επικεφαλίδες H3 είναι οι υπό-ενότητες που διευκρινίζουν περισσότερο τα σημεία που αναφέρονται στην επικεφαλίδα H2. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και σαν λίστα με κουκίδες.
  • H4: Οι επικεφαλίδες H4 είναι οι υπό-ενότητες που διευκρινίζουν περισσότερο τα σημεία που αναφέρονται στην επικεφαλίδα H3. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και σαν λίστα με κουκίδες η στο footer της ιστοσελίδας.
  • H5: Οι επικεφαλίδες H5 είναι μικρής σημασίας επικεφαλίδες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο footer της ιστοσελίδας η καθόλου.
  • H6. Οι επικεφαλίδες H6 είναι και αυτές μικρής σημασίας επικεφαλίδες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο footer της ιστοσελίδας μετα από τις H5 η καθόλου.

Σωστή σειρά επικεφαλίδων

Να ακολουθάτε πάντα την σειρά των επικεφαλίδων στην ιστοσελίδα και να μην πηγαίνετε π.χ. από την H2 στην H4 χωρίς να χρησιμοποιείται την H3 επικεφαλίδα.
Για παράδειγμα ο τίτλος(H1) είναι “Συνταγές με κιμά – πρωτότυπες & γευστικές” στο H2 μπορείτε να γράψετε “Συνταγές με κιμά για το μεσημεριανό”. Ακολουθούν τα H3 οι μικρές δηλαδή κατηγορίες που χωρίζεται η επικεφαλίδα π.χ. το όνομα της πρώτης συνταγής και τα H4 όπου μπορείτε να βάλετε λίστα με κουκίδες τα υλικά, δηλαδή:

Κεφάλαιο πέμπτο

Κειμενογράφηση

Το κείμενο είναι σημαντικός παράγοντας κατάταξης SEO. Η Google επιβραβεύει το περιεχόμενο που είναι φρέσκο, καλογραμμένο, μοναδικό, με λίγα λόγια περιεχόμενο που αξίζει κάποιος να το διαβάσει.

Λέξεις κλειδιά

Η χρήση λέξεων-κλειδιών είναι ζωτικής σημασίας για να τονισθεί μια ιστοσελίδα από τις μηχανές αναζήτησης. Να βάζετε τις σημαντικές λέξεις κλειδιά στην αρχή του κειμένου της ιστοσελίδας, δηλαδή να περιέχεται οπωσδήποτε στις 100 – 150 πρώτες λέξεις του κειμένου.
Με αυτό τον τρόπο δείχνετε στις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν με το τι έχει να κάνει η σελίδα και ότι η λέξη αυτή είναι βασική.
Ένας βασικός παράγοντας είναι επίσης οι λέξεις κλειδιά να περιλαμβάνονται όσο το δυνατόν συχνότερα στο κείμενο της ιστοσελίδας αλλά προσέχοντας την υπερβολική χρήση, καθώς οι μηχανές αναζήτησης ενδέχεται να το θεωρούν “spam”.

Αποφύγετε το διπλό περιεχόμενο

Επειδή η δημιουργία περιεχομένου που δεν υπάρχει στο διαδίκτυο δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση, όταν γράφετε τα κείμενα της ιστοσελίδας φροντίστε να είναι γραμμένα από κάποιον που έχει σχέση η γνώσεις γύρω από το αντικείμενο που γράφει, να περιγράφει αναλυτικά το αντικείμενο αυτό και το πιο βασικό να μην είναι duplicate content, δηλαδή διπλό περιεχόμενο.
Το duplicate content είναι ίδιο ακριβώς περιεχόμενο που υπάρχει σε άλλες ιστοσελίδες η σε άλλες σελίδες του site σας. Είναι πολύ κακό για το SEO και πρέπει να το αποφεύγετε. Κάθε σελίδα πρέπει να έχει ξεχωριστό περιεχόμενο.

Περισσότερο κείμενο

Όπως είπαμε όσο περισσότερο ποιοτικό κείμενο, τόσο το καλύτερο για το on page SEO και την κατάταξη της ιστοσελίδας. Σε κάθε σελίδα προτείνεται να γράφετε τουλάχιστον 600 χαρακτήρες ενώ στα blog από 2000 χαρακτήρες και πάνω.
Στα eshop επειδή δεν είναι τόσο εύκολο να γράψετε πολύ κείμενο για κάθε προϊόν προσπαθήστε να γράψετε τουλάχιστον 400 χαρακτήρες και στην μορφή:
  • Μικρή περιγραφή προϊόντος: 50 – 100 χαρακτήρες
  • Χαρακτηριστικά προϊόντος: σε λίστα με κουκκίδες η σε πίνακα.
  • Μεγάλη περιγραφή προϊόντος: τι είναι, βραβεία, που χρησιμοποιείται, ερωτήσεις για το προϊόν κτλπ, 200 – 300 χαρακτήρες.
Άμα κάθε προϊόν έχει ξεχωριστό και μεγάλο κείμενο, τόσο το καλύτερο για την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και για το on page SEO.

Κεφάλαιο έκτο

Εσωτερικοί σύνδεσμοι

Η τοποθέτηση των εσωτερικών συνδέσμων στην ιστοσελίδα, είναι μια πολύ σημαντική τεχνική για την βελτίωση του on page SEO και εξερεύνησης της ιστοσελίδας σας από τους χρήστες.

Τι είναι οι εσωτερικοί σύνδεσμοι

Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι, (internal links), είναι οι σύνδεσμοι που οδηγούνε σε άλλες σελίδες η μέρη, της ίδιας ιστοσελίδας. Η τοποθέτηση των εσωτερικών συνδέσμων στην ιστοσελίδα, είναι μια πολύ σημαντική τεχνική για την βελτίωση του on page SEO και εξερεύνησης της ιστοσελίδας σας από τους χρήστες.
Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι καλό είναι να περιέχουν λέξεις η φράση σχετική με την σελίδα που θα ανακατευθύνουν τους χρήστες και όχι ένα γενικό κουμπί “περισσότερα”, “πατήστε εδώ” κτλπ.
Με αυτό τον τρόπο ο χρήστης ξέρει που ακριβώς θα μετακινηθεί στην ιστοσελίδα και οι μηχανές αναζήτησης συνδέουν καλύτερα το περιεχόμενο της σελίδας με της λέξεις κλειδιά που γίνεται η αναζήτηση.

Σύνδεσμοι στις παραγράφους

Εκτός από την χρήση κουμπιού για εσωτερικό σύνδεσμο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και την χρήση link πάνω στην φράση που οδηγεί σε άλλη σελίδα.  Δώστε έμφαση στα link αυτά, με έντονη γραμματοσειρά και χρώμα που τραβάει τον χρήστη να κάνει κλικ.
Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό, ειδικά σε blog για σύνδεση σχετικών άρθρων και άμα έχετε προσέξει την Wikipedia, χρησιμοποίει ένα σωρό εσωτερικούς συνδέσμους με αυτόν τον τρόπο.

Κεφάλαιο έβδομο

Βελτιστοποίηση εικόνων

Οι εικόνες έχουν και αυτές τον ρόλο τους για την βελτιστοποίηση του on page SEO. Η ονομασία της εικόνας, το εναλλακτικό κείμενο (alt) και η συμπίεση εικόνας, δεν πρέπει να αγνοηθούν σε καμία ιστοσελίδα.

Ονομασία εικόνας & alt text

Όταν ανεβάζετε εικόνες στην ιστοσελίδα σας φροντίστε για την σωστή ονομασία τους σε σχέση το περιεχόμενο π.χ. wireless-mouse-logitech.jpg και όχι μια τυπική ονομασία όπως: IMG093918303013.jpg Εχει και αυτό το κομμάτι την σημασία του για το SEO της ιστοσελίδας.
Το εναλλακτικό κείμενο πρέπει να περιλαμβάνει λέξεις κλειδιά, πάντα σχετικές με την φωτογραφία και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας π.χ. η εικόνα έχει ένα jean wrangler μαύρο χρώμα, θα γράψετε στο εναλλακτικό κείμενο “jean wrangler μαύρο χρώμα”
Με αυτό τον τρόπο οι μηχανές αναζήτησης έχουν μια επιπλέον λέξη ως ένδειξη για το περιεχόμενο της εικόνας και της σελίδας.

Συμπίεση εικόνας

Άλλο στοιχείο που πρέπει οπωσδήποτε να προσέξετε και να βελτιώσετε είναι η ανάλυση και η συμπίεση εικόνας. Μην ανεβάζετε τις εικόνες όπως τις τραβήξατε με κάμερα η κινητό η όπως σας τις δώσανε σε περιπτώσεις eshop, καθώς πιθανότατα η χωρητικότητα και η ανάλυση τους είναι πολύ μεγάλη, κάνοντας την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας να αργεί πολύ.
Χρησιμοποιήστε τα παραπάνω site για να αλλάξετε ανάλυση και να συμπιέσετε τις εικόνες για την ιστοσελίδας σας.

Ποιοτικές εικόνες

Να προσπαθείτε να χρησιμοποιείται γνήσιες εικόνες, δικές σας εικόνες δηλαδή, πολλά εικονίδια και εικονογραφήσεις καλής ποιότητας.
Με αυτό τον τρόπο κάνετε τους χρήστες να μείνουν παραπάνω στην ιστοσελίδα σας, δίνοντας τους κάτι ποιοτικό να βλέπουν και την πιθανότητα εξερεύνησης και άλλων σελίδων στο site σας να ανεβαίνει κατά πολύ.

Share:

Σχετικά άρθρα